http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

tisdag, juni 07, 2005

Stafett mm...

Hahaha, det är ju rent löjligt! 2 MÅNADER sedan jag skrev någonting sist!

Det är bara att inse att det inte händer mycket att skriva om... men NÅGOT har ju faktiskt hänt under dessa månader, jag (och en bunt släkt och bekanta) har hunnit fylla år bl.a. Blev väldigt uppvaktad i år så man började fundera på om man fyllde något stort fint jämnt tal... fast det är klar, enligt Douglas Adams så är ju 42 ett rätt exceptionellt sådant.

'Polaren P' kom på besök från mörka Småland, alltid lika kul! Vi tog en tur till Monte Carlo och satte sprätt på en del pengar under resan. Fun, fun, fast vi trotsade en del förbud också och höll verkligen på att hamna i smeten men det är en annan historia. Avslutade hans vecka här med att se Star Wars-premiären i Hudik av alla ställen (lokala biografen "Svea" svek oss på denna premiär) tillsammans med bror som firade sin födelsedag samma dag.

Skaffat ytterligare en ny leksak har jag gjort, en Creative Zen Micro 5MB mp3-spelare.



Svart naturligtvis, för att matcha mobilen... Smack! så hade man fyllt den med 70 "oumbärliga" plattor som man kan känna det där enorma behovet att lyssna på var man än är. Först in, givet: Dive's "Dive", den ultimata skivan... Den redan fulla lägenheten har också fyllts av diverse mer eller mindra skumma men ack så läckra manicklar. Webkamera har jag installerat också...

Ute är det så grönt så man gråter, tänk att man varje vinter hinner glömma hur vacker den svenska sommaren är. Iofs, den kan ju avnjutas bättre än härifrån utsiktspunkten på Tallvägen.

Nåja, till saken, anledningen att jag skriver nu är att Anders Åhlund skickade mig en musikstafettpinne, dags att redovisa mina svar även om jag liksom bror inte kan komma på en enda annan människa att skicka den vidare till, undrar hur många kedjebrevsgrenar jag tagit död på i mina dagar...


Total volym

Har en bunt "klassiska" låtar liggande på datorn utifall jag skulle få suget efter att höra någon av dom precis när jag sitter vid burken eller behöver bakgrund när man sitter med något "jobb". Rör sig inte om mer än en gig men det är bara kvalitetsgrejer. ;) mp3-spelaren är konstant full (5 MB som sagt var) annars så gillar jag mest musik i CD-form och just nu har den samlade CD och vinyl-volymen precis passerat 5000 ex...


Senast köpta CD

Liksom bror handlar jag oftast skivor i klump så den senaste bunten innehöll:

Autechre; "Untilted", Bodies Without Organs; "Prototype" (+ de 5 singlar dom släppt), Robyn; "Robyn", Electric Banana Bands nya samlingsplatta samt det mesta med nya favoriten Josh Rouse; "Dressed Up Like Nebraska", "Home", "Under Cold Blue Stars", "1972", "Nashville" samt "Smouth Sounds"-DVDn för att få "Rarities"-CDn.


Väntar dessutom på EP:n "Chester" som han gjorde tillsammans med Kurt Wagner (nej, inte "Nightcrawler" i X-men utan han från Coldplay)... Sommaren verkar lovande på musikfronten också när båda storfavoriterna Mew och Lene Marlin släpper nytt..


Låt som spelas just nu

Ugress - "Shadows & Doubts"


Fem låtar som jag lyssnar mycket på, eller som betyder mycket för mig

Communards - "Never Can Say Goodbye"

(sena sommarnätter, långa telefonsamtal, det finns en vacker kvinna långt härifrån som vet vad jag menar)

Dive - "Next To You"

(aaaaaaaaaaaah, fullkomlighet)

10CC - "Dreadlock Holiday"

(min favoritlåt att vakna till, har den som väckningsignal på mobilen)

Mauro Scocco - "Om Du Var Min"

(med ett av världens skönaste gitarrsolon)

Butterfly Boucher - "Another White Dash"

(tar mig tillbaka till en underbar kväll på Cirkus i Stockholm i höstas)

Dive - "Beauty Calls"

(det perfekta soundtracket att iaktta tillvaron till, varför, varför, varför blev aldrig detta mästerverk släppt!)

(Ja, jag vet, det är sex låtar, jag kan inte räkna...)


Noll personer som jag skickar stafettpinnen vidare till

Ja just det ja...



1 Kommentarer:

  • Ja bror, det måste vara ålder... eller så har du köpt en oerhört liten mp3spelare...

    5mb? Får du in EN låt då eller kör du på 32kbps så du får in 5? ;)

    5gig kanske?

    kram

    By Anonymous Anonym, at 3:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home