http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

fredag, mars 31, 2006

Ett hundliv

SVT (av alla ställen) har en test för att se vilken sorts hund man är, här är mitt resultat:

Bullmastiff

Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.


"Omdömet" kan jag faktiskt hålla med om till största del men hundkraken är ju så hemskt ful. Fast i och för sig, det stämmer ju rätt bra det med...

Här finns testet: Vilken hund är du?

2 Kommentarer:

  • *hrmpf* Trodde väl ändå att jag var något coolare än en ...Cocker Spaniel... vad sägs om detta; "Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt". Eller; "Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig". Jaaaha, jag kanske är en liten Lady-hund ändå... hade heller sett mig som en tuff varghund eller varför inte en boxer åtminstone?

    By Blogger Stina Lilja, at 7:18 fm  

  • Ha! Jag blev bulldogg. "En cool livsnjutare av rang." Tja, varför inte?

    Helena "face book" Thunell

    By Blogger Helena, at 2:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home