http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

lördag, mars 04, 2006

Positivism

Såg ett inslag i 'Landet Runt' tidigare idag där en grupp tjejer samlades och lärde sig att ta emot komplimanger och ge positiva omdömen om sig själva. Bäst var tjejen som sa 'Jag är väldigt bra på tyska ord som styr ackusativ!'... Så nu tänkte jag inte vara sämre själv:

"Jag är väldigt bra på att gå upp i vikt!"
"Jag är väldigt bra på att göra av med pengar jag inte har!"

...och apropå ackusativ så kan ju denna gamla goding tåla att upprepas:

"Minnesregler för ordklasser"

Substantiv är ord som man kan sätta "fan" eller "jävel" efter:
(klockfan, flaskjävel)...
Adjektiv är ord som man kan sätta "skit" framför:
(skitbra, skitful etc)...
Verb är ord som man kan sätta "utav helvete" efter:
(drack utav helvete)...
Adverb är ord som du kan sätta "förbannat" före:
(har sovit förbannat länge)...

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home