http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

tisdag, maj 09, 2006

Smakar det så luktar det...

Fantastiskt hur en bild kan väcka ett minne av både smak och doft. Direkt när jag ser bilden av GB's "Candy Dip" och "Krokant" får jag minnen av hur det var att äta dom. Kan känna lukten, smaken och konsistensen i munnen...

"Krokant" var en av mina stora favoriter (den fanns bara en säsong i den skepnaden: 1971, det är alltså 35 år sedan (!!!) jag åt den som 8-åring). "Candy Dip", en annan favorit då, åt jag nog mest indoktrinerad av den flitiga marknadsföringen i de serietidningar jag läste på den tiden: "Fantomen", "Kalle Anka & Co", "Stålmannen" m.fl. Minns t.o.m. indianen i reklambilden.

Vaniljpucken är ju tillbaka i år så nu kan jag tipsa om ett recept som smakar SÅ mycket bättre än det låter (det ser inte speciellt aptitligt ut heller men är alltså vansinnigt gott). Testa detta vid nästa besök hos er lokala korvmoj: En portion pommes frites och en vaniljpuck, skiva vaniljpucken över den saltade pommes friten... mmmmmmmmmums! Ni som brukar doppa era strips i milkshaken på McDonalds vet (nästan) vad jag pratar om.

Få saker gör mig så nostalgisk som gamla glasskartor: GB Glace - Nostalgi

2 Kommentarer:

  • Åhh! Vilka minnen! Även om mina första glassminnen är från slutet av 70-talet så fanns det många bekantingar! Härligt!

    By Blogger Prinsessmamman, at 8:39 em  

  • Underbara minnen som sagt var! Å ändå blev jag mest paff över vilka priser glassarna hade på mitt ljuva 80-tal... =D

    By Anonymous Anonym, at 1:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home