http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

onsdag, juni 14, 2006

High Hopes and Heartaches

Jag kanske ska börja med att alltid ha låttitlar som rubriker på mina inlägg? Extrapoäng om ni klarar det här inläggets (utan att använda google!)...

Här kommer en snabbrecension av senaste kvartalets CD-inköp och hur pass de levt upp till mina förväntningar:

Andreas Mattsson - The Lawlessness Of The Ruling Classes
Förväntade mig: 8-9 Tycker: 9-10

Bodies Without Organs - Halcyon Days
Förväntade mig: 7-8 Tycker: 4-5

Enya - Amarantine
Förväntade mig: 7-8 Tycker: 5-6

Erasure - Union Street
Förväntade mig: 6-7 Tycker: 6-7

Frou Frou - Detail
Förväntade mig: 8-9 Tycker: 10

Imogen Heap - Speak For Yourself
Förväntade mig: 9-10 Tycker: 10

Josh Rouse - Subtítulo
Förväntade mig: 7-8 Tycker: 7-8

Marie Serneholt - Enjoy The Ride
Förväntade mig: 8-9 Tycker: 4-5

Mew - And The Glass Handed Kites
Förväntade mig: 9-10 Tycker: 6-7

Mike Oldfield - The Platinum Collection
Förväntade mig: 5-6 Tycker: 7-8

Pet Shop Boys - Fundamental
Förväntade mig: 9-10 Tycker: 7-8

West End Girls - Goes Petshopping
Förväntade mig: 6-7 Tycker: 7-8

Jag får nog sänka mina förväntningar i fortsättningen tror jag, det är så trist att bli besviken. Förvånansvärt lite skivor också, det är kanske det som är problemet, det görs för lite riktigt bra musik nu för tiden. Nåja, snart får jag Supertramps livealbum "Paris" på CD och med den lär jag ju klara mig över sommaren... fattar inte att jag inte skaffat den tidigare. (Lasse Lindhs 'Attica' EP, som jag inte tycker riktigt platsar in på en albumlista var också den ett guldkorn bland mycket 'bös'. 8-9, lätt.)

3 Kommentarer:

  • Håller med om att BWO inte riktigt levt upp till förväntningarna, men de gjorde ju en så bra förstaskiva så det kanske är svårt att matcha den. PSB har jag inte hunnit lyssna på mer än 2 ggr och visst blir jag sommarglad av dem, men det blir aldrig som förr! =) Mew gillar jag men bryr mig inte om att poängbedöma den. Keanes nya kommer nog bli en sommarskiva i mp3-spelaren! Lättlyssnat som vanligt!

    By Blogger Prinsessmamman, at 8:46 em  

  • Mew blev jag nog lite besviken på för att jag är så tokförtjust i förra plattan. Den nya kändes som om den klivit över "stök och skrän"-gränsen som dom så tjusigt balanserade på på 'Frengers'.

    By Blogger Rolf Elfström, at 8:58 em  

  • Prinsesspappan är den störste Mew-lyssnaren i vår familj. Får höra hans omdöme när han vaknar! =)

    By Blogger Prinsessmamman, at 8:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home