http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

torsdag, juli 27, 2006

Summering

Har inte bloggat på flera dagar, inte för att det inte hänt saker, snarare tvärtom men värmen tar kål på alla ansatser att vara kreativ. Nu gör jag ett ryck.

Summering:
Måndagen är mest ett stort värmetöcken, satt och somnade när jag kollade på baseball på kvällen, då är det illa. Men en del saker minns jag: Syster Yster var snäll och hämtade ut ett paket åt mig på OK sen fick jag överraskande besök av farbror Eive och hans fru Gerd som stannade till på väg upp till Hassela där vi har våra rötter på pappas sida. (Mammas sida har sina rötter i de djupa Boda-skogarna.) De brukar göra en tur varje sommar. De är väldigt trevliga och lätta att umgås med, det känns inte som om det gått ett år utan snarare som om man bara fortsätter prata där man slutade nyss...

Tisdagen var fylld av besök: Först kom MB på en behandlingssväng sedan hade jag äran att ha alla grabbarna Lilja på besök; David, Neo och Vide. Lätt ordnat kaos men himla kul, Vide har världens charmigaste leende, till och med när han tycker att XBOX 360-spelen gör sig bäst utspridda på golvet och att fjärrkontroller är världens bästa leksaker. Kvällen avslutades med 'Polaren P' som det var himla kul att träffa även om det blev kort och han inte riktigt mådde bra.

Onsdagen inleddes traditionsenligt med att pappa tittar förbi med Aftonbladets TV-tidning och min lunch. Sen återvände 'Polaren P', den här gången med sina två söner och då blir det XBOX, någonting annat är inte att tänka på... =)

Saker som händer runt omkring mig; idiotin i mellanöstern och omnejd, mina nya grannar som hänger ej urvridna kläder på tork på balkongen så jag får ett skyfall på min uteplats, SVT's totalt bisarra sommarutbud: Dels 'Skilsmässoakuten' sen har vi en serie där pedofiloffer berättar, en reportageserie om kyrkor (kan i och för sig vara intressant), totalt helskumma kortfilmer från alla tänkbara ställen i världen, estniska långfilmer och repriser, repriser, repriser (hur många gånger kan man egentligen visa 'Armbryterskan från Ensamheten', denna sväng kör dom den tre gånger, senast de visade den (vid nyår) var det redan då en repris sen ännu tidigare)... Suck, tycker verkligen synd om mamsen som får dras med 'skogs-tv' och bara har detta utbud samt hemska TV4 (ska ondgöra mig över dom i ett senare blogginlägg) att välja bland... orkar jag inte ens göra någon större kommentar om. (Hängde ni med i det stycket?)

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home