http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

måndag, januari 02, 2006

Gott Nytt År!


Har ju lovat mig själv att blogga mer detta år så det är väl dags att sätta igång då. =)

Det nya året började fantastiskt, med tvillingbarndop (fantastiskt söta Vide och Lava) och överraskningsvigsel av bror David och hans Stina (och det var ju på tiden!).

En vacker, lagom kall snöfylld nyårsdag i Ulrika Eleonora gick ceremonierna av stapeln i närvaro av tagna (och lätt chockade) släktingar och vänner.
Allt gick så perfekt det kunde ha gått med vacker sång, snyftanden, fnissanden och (väldigt lite) barnaskrik (vet inte om det är åldern men jag tycker nu för tiden att det dessutom bara är gulligt). Maken till vackrare och stoltare familj var nog inte möjligt att finna denna dag. Alla sken som små solar!
T.o.m. färdtjänsten var så pass perfekt tajmad att jag varken var först eller sist ifrån kyrkan och hann även med en liten pratstund med den trevlige prästen. Fick dessutom för första gången träffa mitt yngsta brorsbarn; Tom (två och en halv vecka gammal). Han hade också lust att göra ett besök hos mig när festen var slut, så hans föräldrar Elvis & Anna fick ju lov att följa med, de träffar man inte allt för ofta så det är alltid lika kul att ha dom på besök även om Tom stal nästan all uppmärksamhet vid just detta besök och tacka för det när man är så söt! Det är dessutom alltid lika fantastisk att se hur liten man faktiskt kan vara (och har varit) som nästan nyfödd.

Idag har jag fått min första laserbehandling av MB, ska bli intressant att se om den lyckas sätta fart på självläkandet och nerv-regenereringen i nacken, spännande, spännande!

Midnatt och 14 minusgrader ute... brrrr!

1 Kommentarer:

  • Underbart, nu börjar Elfströmmarna (!?) äntligen komma igång. Såg att David lovade ett flitigare skrivande också. Har varit på vippen att plocka bort dig från mina bokmärken några gånger, fint att du skärper till dig :-).

    Låter som att det varit ett riktigt trevligt avslut på det gamla året, och en fin start på 2006. David har jag kunnat gratta via mail... kul att Elvis blivit pappa. Du får gärna hälsa och gratta så mycket när du får tillfälle.

    / Anders Å

    By Anonymous Anonym, at 11:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home