http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

tisdag, januari 17, 2006

Husgudar

Spenderade närmare 5 timmar med Peter Gabriel igår. Plöjde igenom 2 DVDer (varav den ena var en dubbel-DVD) så det fanns massor med material att avnjuta. Tyvärr har jag aldrig haft nöjet att få avnjuta honom live men bara att se hans konserter på en tv-skärm är tillräckligt för att få känslorna att välla fram och det säger ju en hel del. Det är få manliga artister som kan beröra mig så. När man sen får veta vad som inspirerat och vad som är bakgrunden till vissa av låtarna ger det ytterligare en dimension på det hela. Mäktigt!

"Did you think you didn’t have to choose it
That I alone could win or lose it
In all the places we were hiding love
What was it we were thinking of?"

(Secret World)

2 Kommentarer:

  • Halloj! Hade faktiskt förmånen att se och höra honom på Globen 2003. Har för mig att det var "Growing up" turnén. Den ska förresten finnas på DVD (inspelad i Milano). Han körde flera gamla godingar. Han fick väl inga lysande recensioner av Aftonbladets utsände... men jag tyckte iallafall att det var bra :-)

    http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,297080,00.html

    / Anders Å

    By Anonymous Anonym, at 2:00 em  

  • Ja recensenter har jag helt slutat lita på. Har faktiskt även "Growing Up"-DVDn och den är lysande, l-i-t-e avis är jag allt på dig!

    By Blogger Rolf Elfström, at 4:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home