http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

onsdag, januari 25, 2006

Intensive Care

En intensiv dag idag (för att vara mig). Upp tidigt och iväg på årets första träning. Insåg att det var första gången jag lämnade lägenheten sedan nyårsdagen. Man blir allt folkskyggare ju längre man sitter hemma och trycker, till slut vill man inte alls ge sig ut över huvud taget men det brukar släppa rätt fort när man väl ger sig iväg. Så även idag. Inledde med en fika i sjukhuskafeterian för det tyckte jag att jag var värd.

Ny sjukgymnast som sagt var, visade sig vara en trevlig Stockholmska, ska bli spännande att se vad hon kan göra av vårat trötta gäng. Tog en kort sväng förbi medicinavdelningen också för att se om man fick se en skymt av världens vackraste sjuksköterska men tyvärr blev det tji idag.

Sen hem och invänta den alltid lika ur-trevliga hjälpmedelsteknikern Nisse (perfekt namn på en så händig kille, värsta Manpower-vibbarna, en sån där som verkar kunna allt). Efter hans besök kändes rullstolen som om den fått ett välbehövligt lyft. Nästan lite 'nybilskänsla'.

Därefter veckans besök och diskussion med Jehovas Vittnen och sedan en del telefonsamtal och småpysslande. Bland annat ett roligt samtal med 'Hjärtat' som under samtalets gång upptäckte sin superkraft och går numera under namnet 'Suction Girl' (ni får fantisera fritt själva kring detta, kan dock avslöja att det inte är så ekivokt som ni kanske tror).

Nu ska jag uppdatera Lisa Nilssons hemsida (med paus för att kolla på Fredrik Lindströms 'Svenska Dialektmysterier'). Om jag orkar så avslutar jag dagen med en film på DVD. Jag lär nog sova gott i natt utan problem.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home