http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

söndag, mars 05, 2006

Apropå positivism...

Finns det något som just nu kan driva mig till vansinne så är det den överdrivet positiva kvinnorösten som används i 96% av alla reklamfilmer. Hon som knappt kan prata för att hon hela tiden är på gränsen till att börja fnittra, så positiv är hon, oavsett vad hon försöker sälja... Bläää!

Andra saker att hata i reklam:

"Dubbade tyska reklamfilmer": Där har man t.o.m. lagt ned mindre energi på att ens försöka få till en läppsynk än i gamla dubbade kung fu-filmer från Hong-Kong. Trodde inte att det var möjligt...

"Coola/töntiga gänget/familjen": Det funkar fenomenalt bra i Telias och i viss mån ICAs filmer, men hamburgerkedjornas geeks och Findus sura kockgäng går så bort så det finns inte på kartan. (Men "Jag har ätit Felix ketchup i hundra år..." är fantastiskt rolig!).

"Överdriva tugg-/krashljud": Jag vill inte höra när andra äter, vare sig det är Daim, frusna grönsakssoppor, krispig wok eller Magnumglass...

"Tandläkare eller folk som 'rådfrågat' sina tandläkare": Alla dessa verkar ha det gemensamt att de kan leverera ett outsinligt flöde av ord utan att andas in. När en mening är slut och en normal människa skulle dra efter andan så börjar de direkt på nästa mening...

"Saker som studsar på tuggummipaket": Hallå! Vi har fattat det där med skydd nu!

"Allt från Jamba & 3": Dessa två firmors envetna utpumpande av reklamfilmer har gjort att MTV numera är en kanal man helt enkelt inte ens orkar ha på i bakgrunden, än mindre titta på. Hata!!!

Det finns mer också, men jag orkar inte...
(Billingeälgen t.ex. Avskjutning tack!!!)

1 Kommentarer:

  • Det blev väl bara han kvar när TV4 tog ut ett exklusivt abonnemang på han som stod under fliken "man med djup basröst" för att använda i alla sina trailers... ;) Och du har rätt, han är med lika frekvent som "fniss-tjejen" och NÄSTAN lika hatframkallande.

    By Blogger Rolf Elfström, at 3:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home