http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

onsdag, mars 15, 2006

Godkänd!

Har nyss kommit hem från sjukhuset... Det var dags för den årliga kontrollbesiktningen och alla värden var perfekta även i år. Man känner sig genast lite friskare när man sitter som en (snart) 43-årig Barbapapa och får höra att man har ett kolesterolvärde som en 18-årig elitidrottsman.
Det är också lite fascinerande att man oftast kan ha så mördande ont som man har utan att det "syns" på några prover...

Sjukhusjournaler verkar dock inte vara något att lita på. Förra gången jag träffade denna läkare fick jag tjata ett bra tag innan hon raderade uppgiften om att jag haft en propp i ett ben... jag har aldrig (mig veteligen, i så fall ska jag ha lyckats förträngt det bra) haft någon propp över huvud taget (ta i trä), däremot så vet jag att de ett tag MISSTÄNKTE en propp när mina ben började spöka innan de förstod att det var en tumör som tryckte på nerverna...

I år var hon lika övertygad om att jag var diabetiker och var så imponerad av att jag hade så bra värden... Tydligen finns det någon anteckning om detta från 2002 i min journal men jag har inte varit diabetiker vare sig före eller efter 2002 (ta i trä igen). Hon skulle stryka den uppgiften men man undrar ju vad som egentligen skulle ha stått där...

Var strategiskt tidig också så jag fick sitta en stund i väntrummet och vila ögonen på 'världens vackraste sjuksköterska' (nej det var väl egentligen en slump, men en lycklig sådan). =)

Hemma väntade posten med bl.a. "Heavenly Creatures" i 'Uncut Version' på DVD direkt från USA. En film jag är mycket nyfiken på. Den här dagen artar sig riktigt bra...

1 Kommentarer:

  • Härligt! Grattis! Själv vågar jag inte kolla kolesterolet... tycker det borde vara högt för jag äter inte helt nyttigt! =)

    Svärfar hade för högt och började med GI. Jag testade i 5 dagar och sen gav jag upp!

    By Blogger Prinsessmamman, at 4:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home