http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

onsdag, mars 08, 2006

Sömnpiller

Ibland finns det filmer jag vill se bara för att kolla "what's all the buzz about". Med tanke på alla kritikerrosor, lovord och nomineringar så var 'The Constant Gardener' en sådan film så jag försökte se den häromdagen.....vilket totalt sömnpiller! Jag brukar normalt se färdigt även de filmer jag inte omedelbart gillar eller fastnar för men det var totalt omöjligt med denna. Jag började snabbspola med bild efter en tredjedel av filmen och gav upp helt och hållet efter två tredjedelar. Eller så är det bara Ralph Fiennes jag inte orkar med för 'Hjärtat' och jag snabbspolade oss också igenom andra halvan av 'Den Engelske Patienten', ett annat kritikerrosat sömnpiller med honom i. (Fast den teorin haltar ju lite eftersom jag storgillar Harry Potter-filmerna (i och för sig är det inte speciellt frekvent han är i bild på dom), dessutom är han ju fantastiskt bra i 'Schindler's List' (väl värd sin Oscarsnominering) och rätt skön i 'The Avengers'.) (Wow, där lyckades jag verkligen knåpa ihop det med parenteserna!)

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home