http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

tisdag, augusti 01, 2006

Filmtajm igen...

Otroligt men sant, några av mina favoritböcker ska bli film! 'His Dark Materials'-trilogin av Philip Pullman. Fattar inte riktigt hur de ska kunna bli lika enorma som böckerna där så mycket går att utläsa mellan raderna och i de små små detaljerna, men de verkar ha fått en saftig budget så det lär bli en fantastisk serie filmer i alla fall. Nicole Kidman är redan bokad som mrs Coulter, ett genidrag! Hon är som gjord för den rollen. 'Tim Burton’s Nightmare Before Christmas' kommer snart i en 3D version!! Läckert, 'Hjärtat' och jag brukar se den filmen varje år strax för jul när vi har vår lilla julafton tillsammans och glöggmyser. Kommande elfte 'Star Trek'-långfilmen har J J Abrams (Lost, Alias, Mission Impossible 3...) bakom rodret och ingen mindre än Matt Damon ska spela kapten Kirk, kan bli hur sjukt bra som helst. Tarantino är på G med två till 'Kill Bill'-filmer och apropå uppföljare så planerar man tydligen att nu sätta igång och göra klart del 2 och 3 av 'Stargate' (jo den var tänkt som en trilogi från början). Mums! ...Just ja, jag höll på att glömma: 'Saw 3', yummy!!! (Uppföljare jag inte är LIKA begeistrad över men troligtvis ändå lär se? Tja, 'Rocky 6' och 'Rambo 4' är fina kandidater...)

2 Kommentarer:

  • Glöm inte Indiana Jones IV

    By Anonymous Anonym, at 11:08 em  

  • ...och 'Die Hard 4'. =) Tror dock jag nämnde dom både i något tidigare inlägg. Men de är ju värda att nämna igen.

    By Blogger Rolf Elfström, at 11:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home