http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

torsdag, augusti 10, 2006

OK, här kommer filmsvaren

1) En film som påverkat ditt liv?
Känns som om det borde finnas någon men kan inte komma på en enda just nu... trist. I och för sig var man ju rädd att bada utomhus, till och med i lilla 'Bocksjön' efter man sett 'Hajen' första gången och man vägrade ju ta folk i handen i en vecka efter man sett 'Outbreak' men någon livsavgörande påverkan är svårare att se. Jag kanske har fått min sjuka humor från alla Monty Python-filmer men den verkar gå i släkten så den tror jag är medfödd.

2) En film du sett mer än en gång?
Oj, det är många. 'Sound of Music', 'Titanic', 'Singin in the Rain' & 'Amadeus' är väl uppe på tvåsiffrigt. Ett 50-tal filmer ligger och bubblar strax därunder.

3) En film du skulle vilja ha med på en öde ö? (ja, det finns biograf där)
Det får bli en box med alla maxilånga versioner av 'Lord of the Rings'-trilogin.

4) En film som fick dig att skratta?
Många, men en som jag kan sitta med ett mys-leende hela filmen igen trots alla gånger jag sett den är 'The Party' med Peter Sellers. "Oh, I'm on a diet, but what the heck!"

5) En film som fick dig att gråta?
Jag sitter och 'tåröga:r' hela filmen igenom varje gång jag ser 'Love Actually'. En SÅ puttesnuttsöt film. Min favorit bland alla orealistiska romantiska komedier jag älskar. (Jo, den ÄR bättre än 'Notting Hill'.)

6) En film du önskar att DU regisserat?
Alla och ingen, jag är nog rätt usel som regissör men OJ vad kul det skulle vara!

7) En film som aldrig borde filmats?
Säger samma sak här som om böckerna. Kan tycka att alla filmer har sitt existensberättigande. Däremot så har jag väldigt svårt att se vitsen med såna där 'svåra' konstfilmer där folk typ står och kletar alger i ansiktet.

8) En film du nyligen sett?
'Ashes & Snow' Får väl kanske räknas till 'konstfilmerna' men så fantastiskt vacker.

http://www.ashesandsnow.org/

Usch, vilken tråkig filmsmak jag verkar ha utifrån dessa svar. Men jag älskar ju Harry Potter, Star Wars, Alien, James Bond, skräckfilmer, det mesta med superhjältar och/eller Sci-Fi mm. mm. mm. OCKSÅ!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home