http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

tisdag, augusti 22, 2006

Valet och kvalet...


David tipsade i sin blogg om en test inför valet. Jag får samma resultat i den här som i alla andra liknande tester: En jämntjock smet med minimala toppar som varierar mellan Centern och Miljöpartiet (troligtvis beroende på urvalet och hur frågorna ställs). Det bekräftar min egen inställning och åsikt om politik att det är i princip samma elände och bullshit alltihopa. Vilket också haft till följd att jag struntat i att rösta de senaste två valen (dessutom så tar man sig inte ens in med rullstol i den lokal jag har blivit anvisad att rösta i). Det enda jag hoppas på är att det sker lite utbyten och rotation på personal. Vad det gäller maktpositioner och liknande är det aldrig bra att sitta för länge, då blir man lätt en av alla dessa självgoda pösmunkar som vi dras med i detta land... de som verkar leva efter regeln att om verkligheten inte stämmer med kartan så är det kartan som gäller. Lycka till allihopa i höst.

1 Kommentarer:

  • Jösses vad många saker jag inte bryr mig om ett dugg... usch, nästan så jag skäms... bara ett fåtal frågor jag tyckte till om... resten kan kvitta! =)

    By Blogger Prinsessmamman, at 4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home