http://www.utrotafattigdomen.nu

Yada yada yawn...

onsdag, februari 01, 2006

Ha-i-ya!

Har haft en liten nostalgifest här idag. Bakgrunden är att jag länge velat skaffa mig "Gosford Park" på DVD (jo jag tycker faktiskt den är riktigt bra) och nu hittade jag den för 49:-. Grejen var den att köpte man tre DVDer av det begränsade urvalet så fick man dom för 99:- totalt och vad kan väl vara bättre än att köpa en för 49:-, jo naturligtvis att köpa tre för 33:-/st! Problemet var bara att hitta tre filmer som jag ville ha men skam den som ger sig. Efter att ha lusläst listan med filmer två gånger så blev det till slut två Chuck Norris-filmer från 80-talet som fick fullborda trojkan; "Octagon" och "A Force Of One"... då, för 20-25 år sedan var dom maffigt bra. Och visst njöt jag för fullt idag av all denna 80-tals-action med 80-tals-biljakter med folk iförda 80-tals-kläder med 80-tals-musik i bakgrunden och 80-tals-ninjor (den där sorten som inte är så vana att dö) och en Chuck i 80-tal-toppform innan han blev 90-tals-trött och en lätt plufsigt träig Walker Texas Ranger. Sen om filmerna är 'bra' är ju en annan femma.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home